fredag den 17. februar 2012

Mini fødselsdagskort

Nu jeg har fået min Big Shot måtte jeg jo prøve at lave et af de mini-kort, som Annette har lavet en  tut til. Det er ihvertfald ikke sidste gang jeg laver dem, men kunne godt bruge noget pynt, for har sådan cirka intet, men så ved jeg da, hvad jeg skal bruge mine penge på!




Minikortet blev til et fødselsdagskort. Papiret er fra den "lille" bunke, som jeg købte fra en scrapsister. Happy er malet med distress ink (fired brick), måtte male det på med en vatpind eller rettere der blev brugt en håndfuld, det er ikke optimalt, for kom alligevel til at ramme lidt ved siden af. Ville også have tværtet birthday under det happy som er tværtet, men det opgav jeg. Jeg har også forsøgt mig med duppesvamp og en tynd pensel, så hvis der er nogen ,som har et forslag til, hvad jeg ellers kunne bruge, så er jeg lutter ører.


Det er lidt træls, den ene af mine cutting pads buer en del, hvilket er noget den er begyndt på efter jeg har taget den i brug. Det betød at jeg måtte køre den yderste del af kortet igennem op til flere gange, da den ikke ville skære ordentlig igennem ude i kanten. Jeg syntes også tingene rykker sig lidt nemt fordi pladerne ikke slutter tæt om det, når man begynder at skubbe det igennem.


Som nævnt i sidste indlæg havde datteren min jo inddraget spisebordet til at lave produkt til sin fremlæggelse af sin opgave om Merkur. Det blev bare SÅ flot, billederne yder det dog ikke meget retfærdighed, det gjore det heller ikke bedre, at jeg tog det kl 6 om morgenen, mens øjnene stadigvæk var små!
model af merkur

En satellit, som kredser om Merkur
For sin opgave, fremlæggelse og produkt (som hendes lærer iøvrigt var vildt imponeret over) scorede hun sit allerførste 12tal, så det var en glad og stolt pige, der kom hjem fra skole den dag. Hun havde endda taget en tøjbøjle med i skole, en af dem hvor "krogen/hanken" kan dreje rundt (hun fik en veninde til at holde den), hvor hun hængte Merkur og satellitten, så hun kunne demonstrere, hvordan satellitten er i kredsløb omkring Merkur.

Tak fordi i læser med, jeg håber i får en rigtig god weekend, hvad enten den står på kreativiteter eller andre gøremål.

Der kan kommenteres her uden at skulle indtaste de trælse ord!


5 kommentarer:

  1. Et fint minikort du har lavet, selv uden pynt ;0) men der er masser af pynt, du kan lave bare med saks og papir f.eks. blomster af en cirkel eller rosetter af en strimmel papir, find evt. flere eksempler på You Toube.
    Hvis du har problemer med, at dieen rykker sig på pladen, kan du sætte den fast på papiret med en Post-It, inden du kører den igennem Big-shotten.
    Det ser ud som om, det er en fin opgave din datter har lavet.
    God weekend.

    SvarSlet
  2. Det ser jo fint ud. De kort er så sjove at lave og der behøver ikke meget pynt på.
    Du har allerede fået en Big Shot ! Jeg havde scrappet i lange tider inden jeg fik sådan en. Men fra nu af har du altid en fyldt ønskeseddel. haha. Du skal nok få samlet efterhånden...
    Jeg købte en såkaldt vandpensel, og maler med en fra distress ink. Jeg har kun den lille af dem, og det er svært nok at lære...Men øvelse gør mester.
    Sikke dygtig din datter er...kan du hilse og sige.

    Fortsat god weekend.

    SvarSlet
  3. Sødt kort. Disse små kort behøver ikke meget før de ligner en million.

    Hvor er det flot at din datter fik 12. Det kan hun bestemt godt være stolt af.

    God weekend. Rysse

    SvarSlet
  4. Det er da et flot kort. Jeg kan godt se det er lidt svært, når du ikke har så mange ting, men det skal jo nok komme. Flot projekt din datter har lavet, og sejt at score sit første 12-tal på det
    God weekend Lonnie

    SvarSlet
  5. Flotte kort du laver. Det er flot hun fik 12 et stort tillykke til hende. Tak for du har sat din side op til mobil. God weekend

    SvarSlet