fredag den 10. februar 2012

Fødselsdagskort til min søster

Min lillesøster fylder år sidst på måneden og skal selvfølgelig også have et kort af de hjemmelavede. Hun får det dog først midten af næste måned, når vi mødes for at fejre den.


Beklager meget den dårlige billedkvalitet.

Arket jeg har brugt til det er fra Panduro Hobby og er vist i indlægget fra den 17 januar. Stemplet købte jeg for nyligt i Hobbyboden. Jeg kan ikke helt finde ud af, om det ville være pænere, hvis det var blevet farvelagt, men kunne godt frygte lidt at det ville blive alt for farverigt, da de andre farver er kraftige. Men uanset hvad, så har jeg besluttet, at jeg ikke vil give mig i kast med farvelægning lige med det samme, det er jo en halvdyr fornøjelse at skrabe farver nok sammen og dels er det sikkert heller ikke noget man lærer på en dag eller 2. Der er så mange ting jeg gerne vil have, at jeg har valgt at satse på et par få "områder" her i starten, før jeg går videre. Jeg glæder mig ihvertfald til at give hende det. Hun arbejder i et køkken og er en ørn i køkkenet, så syntes det her er perfekt til hende.

Sidste weekend var jeg til fødselsdag hos min mor og hun blev meget glad for sit kort, så det var dejligt. Ungerne var hos deres far og han blev også glad for sit.

Igår fik jeg endnu en pakke med lidt indkøb jeg har gjort. Jeg faldt nemlig for en die ovre hos Rysse, hun havde brugt på et kort og den måtte jeg også  bare eje, og det var altså lidt lidt bare at bestille en die, når man skal betale porto også.
Lidt lækkerier købt i Hobbyboden
Glæder mig også til at prøve stemplerne først i billedet, ved bare ikke hvor kønne de blir uden farvelægning. Det må komme an på en prøve ellers må jeg ty til et par almindelige farveblyanter, selvom det så absolut ikke er det samme.

Dien med ballerinaen er bare kær - ved ikke helt hvorfor, for jeg er absolut ikke til ballet - men den vil gå sammen med den punch jeg fik med i den overraskelseskasse jeg købte i starten af året.

Har et par ideer, så er spændt på, om de lader sig føre ud i livet, ellers finder jeg med garanti på noget andet.

Håber på at få post imorgen, ellers bliver det først mandag, altså hvis pakkebudet kan vente med at komme sidst på dagen!!! Har måtte hænge en seddel på døren til post- og pakkebud (og det gælder selvfølgelig også andre) om, at de venligst skal benytte dørklokken. Her det sidste stykke tid, når vi har fået pakker (jeg vil lige for god ordens skyld lige sige, at de ikke alle var til mig) har de banket på og det er et ren held, at jeg har hørt det. Dørklokken kan jeg nu heller ikke høre, men der har jeg et hjælpemiddel, så derfor er det ret træls, når folk bare står og banker på. Jeg ville godt nok blive lettere knotten, hvis jeg fandt en seddel i postkassen om, at jeg skal på posthuset, fordi jeg ikke har hørt dem banke.

På mandag skal jeg med datteren omkring egen læge og have hendes lillefinger tjekket, om den er helet, så hun kan få skinnen af. Så det krydser vi fingre for.

Tirsdag har jeg planer om en tur i den lokale scrapklub, det glæder jeg mig til.

Tak fordi I kikker med og rigtig god weekend til jer, håber at i kan holde varmen! 

6 kommentarer:

  1. Det er et rigtig sødt kort til din søster, Hun bliver garanteret glad for det.
    Jeg har også handlet med Rysse...., og ja, det vil da være dumt at betale for porto, for en lille smule varer. Så kan man lige så godt fylde op...haha. God undskyldning. Den brugte jeg også.

    Hvis du ender med at få en balletdanser i overskud, så sig til....(convention)

    Selvfølgelig kan du ikke få alt fra begyndelsen af din scrapkarrierre. Vi er mange der stadig MANGLER mange ting. Akvarelblyanter er altså fine at male med - eller alm. farveblyanter. Og det tager lang tid at lære at male ordentligt. Og så er vi nogen der aldrig lærer det....hæhæ.

    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ballerina dien er købt i Hobbyboden, men jeg har dog handlet med Rysse, købte nogen TH bogsstavs dies af hende. Men havde set hun havde brugt ballerinaen på et kort og så måtte jeg jo også bare eje den. IKKE et ord om at jeg igår bestilte den anden Ballerina ved Hobbyboden, fordi der kun var en tilbage.... brugte samme undskyldning med portoen.

      Hvis du vil stanser jeg gerne nogen ballerinaer til dig og tager med til convention, bare sig hvad farve du vil have dem i :-)

      Slet
  2. Sikke et sødt kort til din søster - jeg kan nu godt li' at stemple uden altid at male, men jeg kan se, at du har købt en distress inkpad, den kan du trykke lidt farve ud på en akrylklods og male med det på en lille pensel.
    Skønne ting du har fået købt.

    SvarSlet
  3. Sødt kort du har lavet :)

    Spændene indkøb- hvor er den ballerina sød :)

    Åhh hvor jeg kender det med posten..

    Da vi boede i lejlighed havde de det også med bare at banke stille på og smide en sedel i postkassen- så slap de for at bære de tunge pakker op på 3 sal..!!
    Flere gange måtte vi råbe ud af vinduet til dem at de godt kunne komme op med pakken..!!
    Der er en grund til man har en DØRKLOKKE...!!

    Så rigtig god ide du har sat et skilt på døren nu...

    Vi heldigvis heldige herude på landet, der er landposten bare super sød og hun venter længe, hun ved godt jeg ofte sover når hun kommer tihihi...
    og så har hun altid godbidder med og spørg om Tulle ikke kommer ud :)

    SvarSlet
  4. Rigtig sødt kort.
    Og lækker shopping!
    God weekend.

    SvarSlet
  5. Sødt kort du har lavet til din søster. Det bliver hun glad for. Godt du fik fat i din ballarina. Jeg har lige købt den anden af dem.

    God weekend.

    SvarSlet