tirsdag den 10. januar 2012

Startskuddet

Titlen på dette indlæg dækker både over starten af denne blog, som jeg primært vil bruge til at vise de kort frem, som jeg laver og forhåbentlig få en konstruktiv feedback på, men også hvordan jeg kom i gang med at lave kort.
I foråret 2011 skulle min datter konfirmeres og der var ingen af de færdigkøbte invitationer, som tiltalte os. Næste skridt på vejen var at forsøge at lave en indbydelse i word, men jeg blev aldrig tilfreds med resultatet. En tur i Panduro Hobby satte for alvor gang i de kreative tanker og så var startskuddet ligesom affyret. Allerførst vil jeg sige, at det blev udnødvendigt dyrt at lave de indbydelser, for jeg havde slet ikke skænket det en tanke, at der kunne være hobbybutikker på nettet!

Mit første kort
Kjolen blev tegnet efter en skabelon datteren havde, skørtet er lavet af et hvidt stykke "tyl", der blev lagt dobbelt og inden i blev der lagt et stykke lyserødt "tyl", så riede jeg et kantbånd på. For at dække stingene blev der sat små lyserøde perler på en snor som så blev syet fast omme bag på kjolen. Kanten - hvor der står invitation - foroven blev printet i word og var naturligvis skrevet i en lidt mørkere lyserød, blomsterne blev punchet med en blomsterpunch fra Panduro og fik en sten i midten. Kalenderen blev lavet i word. Selve indbydelsen blev skrevet i word og blev så sat fast inde indeni med selvklæbende tape. Lidt af et projekt at gå i gang med, når man er i besiddelse af 10 tommelfingre og ikke havde prøvet det før. Jo der blev bandet lidt undervejs - især når jeg stak mig med nålen! men bagefter var jeg glad for, at jeg dels havde turde springe ud i det og for resultatet. Pigebarnet var også meget glad for indbydelserne og havde skam også hjulpet til undervejs. Tror hun blev ret træt af at punche blomster, for der blev også lavet blomster til at pynte bordet med.

Jeg håber, i har nydt at læse med. Nu håber jeg, at jeg har fået sat indstillingerne korrekt, så alle kan kommentere, hvis i skulle få lyst :-)


8 kommentarer:

  1. Hold da op et projekt for en 1. gangs kortmager.
    Men flotte er de :-)

    SvarSlet
  2. Rigtig flot og enkelt indbydelse. Kan godt huske det første kort jeg fik lavet mig. Hold da op det var hårdt og tog lang tid. Men efterhånden kommer der flere idéer og kan stadig tage lang tid at lave men det er på en hel anden måde.
    God Tirsdag aften. Knuz Carina

    SvarSlet
  3. Tillykke med din nye blog :)
    Dejligt du kom igang og fik den lavet ;)

    Jeg synes de ser søde ud de kort :)
    Men man må da sige du havde noget af et
    mod sådan at gå igang med det projekt som
    første kort :)

    Glæder mig til at se mere fra dig, og du skal nok ende med at være bidt af det med al den inspiration på scrapsisters tihihi :)

    Knuzz Jean

    SvarSlet
  4. Sikke en start - godt man ikke altid ved hvad man giver sig i kast med, ikke sandt?
    Fine indbydelser blev det til - og datteren var tilfreds - dejligt.

    SvarSlet
  5. Tillykke med bloggen og wow, hvor et stort projekt at starte med. Fin og enkel stil i dine indbydelser. Glæder mig til at følge dig.
    PS. jeg har lavet kort i omkring 23 år nu, så det er en hobby, man ikke bare slipper igen :)

    SvarSlet
  6. velkommen i blogland. Rigtig fine konfirmationskort. Jeg har også lige lavet konfirmationsindbydelser bare til min dreng.

    SvarSlet
  7. Tillykke her på bloggen, her er rigtig hyggeligt at være.
    Flotte indbydelser, stort projekt - mit første projekt var mit bryllup for 1 1/2 år siden:)
    God aften:)

    SvarSlet
  8. Tak for jeres søde kommentar. Jeg tror slet ikke, jeg havde gjort mig nogen tanker om, hvor meget arbejde, der lå i at lave 19-21 indbydelser, når det var helt nyt for en. Dog tror jeg ikke det havde afskrækket mig, hvis jeg vidste det fra starte, for mig var det bare vigtigt, at hun fik nogen indbydelser hun ku og og som bare var hende.

    SvarSlet